MAKLUMAN UNTUK PELANGGAN

1. Jika ingin membuat sebarang pembelian, sila isi BORANG PEMBELIAN

Selasa, 6 November 2012

Tips : DIY: Hair Treatment for Dry/Damaged Hair

Photobucket


Minyak kelapa untuk rambut

Minyak kelapa adalah sangat popular dan sangat digemari sebagai minyak rambut di seluruh dunia. Mari kita mengetahui mengapa.

Sejak zaman kanak-kanak mereka, orang yang hidup di kebanyakan kawasan di pesisiran pantai di dunia, lebih khusus dalam kawasan di mana kelapa tumbuh dengan banyaknya, seperti di Benua India, Sri Lanka, Indonesia, Malaysia, Myanmar, Filipina dan lain-lain, tahu satu dan satu-satunya, minyak kelapa manis berbau sebagai minyak rambut hanya mereka. Minyak kelapa telah digunakan sebagai minyak rambut untuk peringkat umur dan ia telah menunjukkan hasil yang luar biasa. Komponen tertentu di dalamnya menyimpan rambut yang kuat, vitalized, disuburkan dan dilindungi daripada kesan-kesan penuaan. Mari kita lihat komponen-komponen dan kesan mereka pada rambut.

Asid Laurik : Salah satu sebab yang paling bertanggungjawab di sebalik kejatuhan rambut dan kehilangan rambut adalah tindakan mikrob pada akar kulit kepala dan rambut. Jadi, untuk melindungi rambut terhadap mereka, apa yang kita perlukan adalah ejen antimikrob. Asid Laurik hadir dalam Minyak Kelapa adalah salah seorang daripada mereka. Ia pada dasarnya ialah trigliserida yang menghasilkan monoglyceride dipanggil Monolaurin apabila diambil tindakan oleh spesies bakteria yang memecah bon gliserol. Monolaurin ini mempunyai bahan antimikrob yang cemerlang

Asid Capric : Ini merupakan satu lagi trigliserida yang hadir dalam minyak kelapa, yang mana, seperti Asid Laurik, menghasilkan satu lagi monoglyceride dipanggil Monocaprin disebabkan tindakan bakteria, mempunyai sifat antimikrobial yang serupa dengan yang monolaurin.

Vitamin E : Hampir setiap orang yang berpendidikan tepat tahu kepentingan vitamin E untuk kulit dan rambut. Ia mengekalkan kulit kepala dan kulit yang sihat dan rambut nafas baru.

Mengekalkan kelembapan Kapasiti : Minyak Kelapa mempunyai kapasiti mengekalkan kelembapan tinggi, kerana ia tidak dipecahkan mudah serta sejat, menjadi sangat stabil. Ia tidak membenarkan lembapan rambut melarikan diri sekali gus mengekalkan lembab dan lembut. Ini menghalang kerosakan rambut. Minyak Kelapa adalah perapi yang jauh lebih baik untuk rambut daripada mana-mana satu sintetik yang terdapat di pasaran.

Anti-Kelemumur : pelbagai asid lemak yang hadir dalam Minyak Kelapa berkhidmat sebagai sangat baik anti kelemumur ejen dan cara yang lebih baik daripada mana-mana syampu anti kelemumur. Satu permohonan biasa boleh membantu anda menyingkirkan daripada dandruffs selama-lamanya.

Styling : Minyak kelapa boleh menjadi minyak gaya yang baik untuk rambut juga, kerana ia cair pada pemanasan dan kemudian memeluwap pada penyejukan. Jadi, apabila anda memohon pada rambut anda, ia menipis dan merebak sekata disebabkan untuk memanaskan kulit kepala. Tidak lama selepas itu, sebagai rambut datang dalam hubungan dengan udara, minyak pada rambut memeluwap pada penyejukan dan dengan itu berfungsi sebagai gaya yang gel atau krim.


Berikut adalah video yang baik tentang bagaimana untuk menggunakan minyak kelapa untuk penjagaan rambut.





sumber :- google


Tiada ulasan:

Catat Ulasan