MAKLUMAN UNTUK PELANGGAN

1. Jika ingin membuat sebarang pembelian, sila isi BORANG PEMBELIAN

Sabtu, 3 November 2012

Minyak Kelapa Dara: Penyembuhan Asli untuk Buasir

Photobucket

Orang yang menderita dengan buasir mempunyai bengkak atau radang urat sekitar dubur atau rektum yang lebih rendah. Ia adalah penyakit yang menyakitkan dan memalukan tetapi mujurlah ia jarang mengancam nyawa dan ia adalah agak mudah untuk mengubati.

Dalam kebanyakan kes, buasir boleh diubati oleh perubahan yang mudah dalam diet dan gaya hidup. Terdapat juga rawatan rumah banyak yang boleh dilakukan untuk melegakan buasir. Jika rawatan rumah gagal untuk menyembuhkan buasir, maka rawatan perubatan akan diperlukan.


Bagi mereka yang ingin untuk mencegah atau menyembuhkan buasir secara semulajadi, anda boleh cuba menggunakan minyak kelapa dara (VCO).


Mengapa VCO Penyembuhan Berkesan untuk Buasir?

Minyak kelapa dara (VCO) mengandungi ciri-ciri yang banyak yang bermanfaat kepada badan supaya penggunaan biasa boleh mencegah dan mengubati pelbagai penyakit termasuk buasir.



Minyak kelapa mengandungi lemak sihat dan kaya dengan tepu rantaian sederhana trigliserida (MCT), asid lemak yang mudah dihadam dan diserap badan. Apabila diserap, badan menggunakan MCT sebagai tenaga supaya ia meningkatkan metabolisme. The MCT juga mengandungi asid laurik yang memainkan peranan yang amat penting dalam mengekalkan sistem imun yang kuat. Ia juga mempunyai sifat-sifat antivirus, antibakteria dan antikulat.

Menggunakan Minyak kelapa dara berkesan boleh mencegah dan menyembuhkan buasir kerana ia menghalang sembelit dan boleh melegakan keradangan.




Bagaimana untuk Menggunakan Minyak Kelapa untuk Penyembuhan Buasir

Minyak kelapa boleh disapu untuk menyembuhkan buasir luaran:

1. Bersihkan kawasan yang bermasalah sebelum menyapu minyak kelapa dara.
2. Seoloknya hendaklah menggunakan kapas.
3. Sapu 2-3 kali sehari di kawasan yang bermasalah berulang-ulang sehingga buasir mengecut atau hilang sepenuhnya.
4. Untuk mengekalkan kualiti VCO, sila gunakan kapas yang bersih.


sumber  :- Google

Tiada ulasan:

Catat Ulasan