MAKLUMAN UNTUK PELANGGAN

1. Jika ingin membuat sebarang pembelian, sila isi BORANG PEMBELIAN

Ahad, 27 Mei 2012

Bagaimana untuk Menggunakan Minyak Kelapa Dara

Sama seperti pokok di mana ia datang dari, minyak kelapa dara adalah luar biasa dengan pelbagai cara ia boleh menggunakan.Setiap titisan minyak kelapa dara yang benar-benar berbaloi.

Masak dengannya. Goreng atau memanggang makanan anda dengan ia. Dalam resipi yang perlu mentega, marjerin dan minyak sayuran lain, minyak kelapa dara adalah satu alternatif yang baik.

Makan. Memasukkannya ke dalam diet harian anda. Kentang panggang dan lain-lain minyak sayur dengan minyak kelapa.Membuat bubur anda lebih sihat dan lebih sedap dengan menambahkan beberapa titis minyak kelapa dara. Anda boleh memasukkannya ke dalam nasi, pasta, atau sebagai penyebaran yang lazat untuk roti atau keropok. Sebenarnya ada banyak resipi yang lazat anda boleh membuat menggunakan minyak kelapa dara.Anda juga boleh memilih untuk hanya makan oleh sudu.

Meminumnya. Tambah kepada minuman kegemaran anda seperti teh dan kopi. Ia juga berjalan lancar dengan shake dan smoothie.Atau anda hanya boleh mencampurkan minyak dengan air panas dan minum.

Memohon ia. Minyak kelapa dara membuat pelembap kulit yang sangat baik dan perapi rambut. Mengurut pada kulit anda sebagai losyen. Memohon pada kulit kepala anda dan basuh dengan syampu selepas 30 minit. Anda juga boleh meninggalkan semalaman dan bilas pada waktu pagi.
Gunakan sebagai vitamin. Menguatkan badan anda dan kekal sihat secara semulajadi. Pengambilan minyak kelapa dara dijamin untuk menjaga kesihatan anda dalam keadaan tip-top. Ia akan meningkatkan sistem imun anda, dan meningkatkan tenaga anda di kalangan orang lain.
Gunakan ia sebagai ubat. Minyak kelapa dara boleh digunakan untuk menyembuhkan banyak penyakit dari biasa untuk kronik. Ia adalah ubat hairanlah dalam bentuk minyak.
Kegunaan lain. Minyak kelapa dara adalah serba boleh. Sapukan campuran minyak kelapa dengan minyak pudina pada kulit untuk penghalau serangga yang berkesan. Ia juga boleh digunakan untuk menyembuhkan luka haiwan. Tambah makanan anjing untuk menyembuhkan epilepsi. Penyelidik mengatakan bahawa minyak kelapa juga boleh digunakan sebagai bahan api enjin biodiesel.

Peringatan:
Jangan sekali-kali menggunakan gelombang mikro yang memanaskan minyak kelapa. Jika anda mahu ia panas, rendam botol dalam kuali air panas.
Tidak ada keperluan untuk menyejukkan minyak kelapa dara sebagai ia mempunyai jangka hayat yang panjang.
Minyak kelapa dara menjadi pepejal apabila ditambah dalam makanan sejuk. Oleh yang demikian, ia tidak dicadangkan untuk digunakan sebagai sos untuk salad sejuk.
Minyak kelapa dara dalam bentuk pepejal membuat penyebaran sandwic lazat. Orang dari kawasan iklim panas (di mana ia adalah cecair yang paling masa) boleh menyejukkan.


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan